Safari - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Miriam en Amber - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Miriam en Amber - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Amber en Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam en Amber

10 Februari 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Daar stonden we dan.. klaar met onze rugzakken. Spulletjes ingepakt en klaar voor de safari!
Wat hadden we er naar uitgekeken. Hans en Hanneke zouden ons brengen, wat heel fijn was!
Het safari park was ongeveer een uurtje rijden. Het was een van de weinige parken met de big 5.
Daar wilden we natuurlijk graag naar toe.
We hadden nog een kwartier voordat we gebracht werden. We hadden nog steeds last van kakkerlakken. Bewapend met gif, mondkapje en al hebben we eens flink de boel ondergespoten. Aangezien we 2 dagen weg gingen, kon het spul mooi zijn werk doen. Even later kwamen Hans en Hanneke. We reden door een prachtig landschap. Onderweg zagen we nog springbokjes en struisvogels. Zo zie je er geen, zo zie je er heel veel! Eenmaal aangekomen in het park, kregen we een lekker welkoms drankje. Even later was de lunch, een lopend buffet. Aangezien we daarna nog niet konden inchecken, hebben we lekker gezwommen! Na het zwemmen was het tijd om in te checken. We werden naar de logde begeleid. Onze lodge keek uit op het park. Het was een standard room, maar het was alsnog erg luxe! Nadat we alles een beetje hadden uitgepakt zijn we naar de jeeps gegaan. Er stonden al wat mensen te wachten. We werden ingedeeld in 2 groepen. We hadden een hele leuke groep en een hele leuke gids! Daniël.

De safari zou ongeveer 2 a 3 uur duren. We kwamen eerst langs de zebra´s en de nijlpaarden. De nijlpaarden hebben we niet echt goed kunnen zien. We kwamen olifanten tegen, en een giraf. Bij de giraf hadden we een tussenstop. Er werd een lekker wijntje ingeschonken. Ook hadden ze typisch Afrikaanse gerechten gemaakt. Van de gids mochten we wat rondlopen. We zijn met zn allen richting de giraf gaan lopen. We waren erg dichtbij. Het voelde erg gek! Om in eens zo midden in het wild rond te lopen (met een wijntje!) Tijdens de tussenstop waren we lekker aan het praten met iedereen. Ze waren natuurlijk nieuwsgierig wat deze jonge Nederlandse meisjes hier alleen deden. De gids hebben we nog wat Nederlandse woordjes uitgewisseld. We konden elkaar goed verstaan. En natuurlijk gebruikte hij die woordjes regelmatig! – ‘graapig, kienderen, schattieg )

Na de stop zijn we van auto gewisseld.. want we gingen naar de leeuwen! De andere jeep was iets hoger. Hop hop! Daar gingen we dan. Ondertussen zongen we natuurlijk safariliedjes! We waren lekker enthousiast aan het zingen ‘A wimbuwee, in the jungleeee, the lion jungle……..’ We waren lekker aanwezig in de bus.
We kwamen op een gegeven moment aan bij de leeuwen. Gek genoeg waren ze heel actief midden op de dag. De leeuw vond de leeuwin nogal erg interessant ( wat voor jonge lezers niet geschikt is )
Na het bezoekje aan de leeuwen was de eerste safari helaas alweer voorbij.
Wat hadden we nu al genoten van deze belevenis! Het was nu tijd om lekker aan te schuiven bij het diner. Hierna zijn we op tijd naar ons huisje gegaan. Er was een groot bad en een buitendouche in ons huisje. Daar hebben we natuurlijk gebruik van gemaakt! Alleen iets té enthousiast met t schuim omgegaan.. Het voelde een beetje als een Expedie Robinson moment, dat je na weken jezelf kan wassen in geweldige luxe. We zijn vroeg gaan slapen in ons bedje. De wekker ging vroeg… heel vroeg. Je moet er wat voor over hebben. We moesten om kwart over 6 klaarstaan voor de tweede safari.

We waren blij dat we weer dezelfde groep en gids hadden. We reden eerst naar een opvang. Daar zaten cheeta’s en luipaarden die we ook hebben geaaid. Wel achter een hek haha!
Met het luipaard erbij hebben we de big 5 gespot!
Daarna zijn we weer terug het park ingegaan en hadden we nog een spannend avontuurtje met een buffel. Voor het hek waar wij naar binnen moesten met de jeep, stonden twee enorme buffels die niet van plan waren weg te gaan. De gids heeft nog geprobeerd ze weg te lokken maar ze verroerde zich niet. Waardoor we na 10 minuutjes besloten een andere ingang te nemen. Dat ging wel goed, maar we kwamen weer bij de buffels, we stonden foto’s te maken, toen een buffel uit het niets op de jeep afrende, waardoor de auto heel hard gas moest geven. De buffel heeft de achterkant van de jeep net geraakt. Pfff.. wat een angstig momentje. De gids vroeg ons vanmorgen nog, of we nog nachtmerries gehad hadden over de dieren… nu krijgen we die… Ook waren we nog even naar de leeuwen geweest, maar die hadden zich dit keer goed verstopt. De gids heeft ons nog even beschilderd met een steen wat rode kleur afgeeft. Daar zaten we dan, met een rode neus.

Deze safari ging wat sneller dan de andere. De tijd gaat snel als je het leuk hebt! Na de safari gingen we lekker ontbijten. Er liep steeds een struisvogel rond die later ontsnapt bleek te zijn. Hij vond ons ontbijt nogal erg interessant. Voor dat we het wisten, had hij een broodje van ons bord gepikt. Het hele terras lachen en foto’s maken. We werden rond kwart over 10 door Hans en Hanneke opgehaald. En daar kwam de gids weer aanlopen. Hij wilde ons nog even gedag zeggen en hij wenste ons veel plesier en dat we ons geniet! We hebben super genoten van de hele safari en stiekem zouden we wel heel graag nog een keer willen! Het voelde echt even als vakantie dit weekend. Maar we gaan nu weer keihard aan het werk op stage, want dat is waarvoor we eigenlijk zijn komen. Af en toe genieten mag natuurlijk ook :)

Soen,

Miriam en Amber

• 10 Februari 2014 - 18:01

Marianne :

Wat een prachtig verhaal weer! En wat een geweldige ervaring en plezier!
    Het leek wel of ik erbij was ( jaloers)
    Ook het verhaal van de buffels was best spannend maar gelukkig goed afgelopen.
    Nu weer druk met stage maar dat jullie genieten van alles wat het prachtige zuid Afrika te bieden heeft is natuurlijk geweldig!!
    Dikke xxx

• 11 Februari 2014 - 17:43

Alexia:

Wat een geweldig mooie ervaring, meiden! Ik kan me voorstellen dat julie nog wel zo'n weekend zouden willen meemaken ;-)

En las ik daar al wat Afrikaans in jullie verslag???

• 17 Februari 2014 - 07:16

Wim Jagt:

Was ik maar een zuid-afrikaans vliegje.....
    Wim