Familiebezoek en nieuwe ervaringen - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Miriam en Amber - WaarBenJij.nu Familiebezoek en nieuwe ervaringen - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Miriam en Amber - WaarBenJij.nu

Familiebezoek en nieuwe ervaringen

Door: Miram en Amber

Blijf op de hoogte en volg Miriam en Amber

07 Februari 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Familiebezoek! Karel, Ria en Samantha kwamen langs, hier had ik heel lang naar uitgekeken! Ze zouden op zaterdag komen, mijn mobiel was als gewoonlijk weer raar aan het doen waardoor ik een sms van Samantha had gemist! Ik had een sms gekregen dat ze waren aangekomen in Montagu, maar daarna had ik geen sms meer ontvangen. Wat bleek Samantha had mij later nog een sms gestuurd dat we welkom waren bij hun guesthouse, maar die had ik dus niet ontvangen waardoor we heel lang op elkaar hebben staan wachten…….. Ik dacht dat ze naar ons zouden komen en zij dachten dat wij naar hen toe kwamen, maar uiteindelijk hebben we elkaar toch gevonden! Wat was het een vreemd maar ook een vertrouwd gevoel toen ze ons terrein opkwamen en ze ineens in deze omgeving te zien, maar wat was het toch leuk! Natuurlijk moest er ook gelijk even met oma geskyped worden! We gingen daarna naar de supermarkt om een paar dingetjes te halen dachten Miriam en ik, maar toen we in de winkel waren mochten we weet niet hoeveel drinken meenemen waar wij denk ik wel een maand mee vooruit kunnen!!! We gingen in de avond lekker uit eten, maar het bleek toch niet zo makkelijk om op zaterdag avond zonder te reserveren een lekker restaurantje te vinden. We hadden uiteindelijk toch iets gevonden, een beetje een vreemd restaurantje met een vreemde ober, maar het was heel erg gezellig en daar gaat het om!!

De volgende dag hadden we om een uurtje of 11 afgesproken, we hadden bedacht dat we een beetje in de omgeving zouden gaan rondrijden. We kwamen langs dorpjes en townships rijden en we zagen dat Montagu echt een heel mooi dorp is vergeleken met andere dorpjes. We reden eerst naar Robinson, daar hebben we lekker een terrasje gepakt met livemuziek…. Ik twijfelde een beetje of het wel echt live muziek was, maar na een observatie van Karel bleek het toch wel echt live te zijn. Het was zondag dus er was niet echt veel open maar we hadden toch iets gevonden, namelijk een chocolade wijnproeverij! We kregen 5 verschillende soorten wijn met iedere wijn een ander soort chocolaatje. Het was de eerste wijnproeverij van mij en Miriam, maar het ging ons goed af, maar we dachten wel dat het meisje die de wijn inschonk minder wijn in ons glas deed… vooral de rode wijn was voor ons wennen en die vonden we ook echt niet lekker haha! Samantha, Karel en Ria waren ook blij, want ze konden even wijn inslaan dat was namelijk bijna niet te koop op zondag! We zijn verder gaan rijden en we kwamen in een ander dorpje waar we niet eens meer de naam van kennen , omdat het zo uitgestorven was. We waren daarom toch nog maar even verder gereden en we kwamen in het dorpje Swellendam! Op de weg naar Swellendam toe riep Karel ineens “een zebra”!!!!! Wij dachten allemaal ja zal wel en we geloofde hem niet. Tot onze verbazing op de terug zagen we toch echt een zebra langs de weg in een paardenwei! Ik heb echt nog nooit zo hard gelachen, er stond gewoon echt een zebra in de wei!!! In Swellendam hadden we ook nog even een terrasje gepakt, wat een leven het voelde even als een vakantie! Daarna gingen we weer terug naar Montagu en hebben we nog even bij hun guesthouse gezeten en daar we hadden gelukkig weer even internet! Voor je het wist zaten we allemaal op internet behalve Karel ( sorry Karel) haha! In de avond gingen we weer uit eten, nu was er wel ergens gereserveerd, dus we zaten bij een heel leuk restaurantje! Het was een super gezellige avond, we hebben echt genoten!! Later kwam dan toch het afscheid, het was toch wel weer een heel raar gevoel toen ze weg reden, maar het was een super gezellig weekend geweest en we hebben er echt van genoten!

Maandag begon weer een nieuwe week stage, we moesten wel even omschakelen hoor na zo’n leuk weekend! Maar dinsdag zaten we er weer echt in! We hebben allebei deze week twee lesjes gegeven, een Engels lesje en een lesje over Nederland! We vonden het best spannend, maar we hadden ons goed voorbereid! Vooral het lesje over Nederland was een hit! De kinderen zaten vol bewondering te luisteren en te kijken naar plaatjes wat we hadden uitgezocht ( vaak hoorden we geluiden van ooooooh) De kinderen hebben eigenlijk geen idee wat voor land Nederland is, je kreeg vragen van : hebben ze ook auto’s in Nederland en hebben ze ook computers?. Op vrijdagmiddag hebben we nog even geholpen in graad 7 ( kinderen van de leeftijd 12,13 jaar). Voor we het wisten stonden er meer dan 10 kinderen om ons heen, we vroegen ons af hoe oud ze waren want ze zagen er bijna net zo oud uit als wij. Ze waren heel nieuwsgierig en ze kwamen vol met vragen, zo ook de vraag wat cat in het Nederlands betekend. Miriam zei volmondig “POES” maar wat blijkt kwamen we achter het is zowat het ergste scheldwoord wat je tegen iemand kan zeggen! Schaam schaam………

PS we zitten nu buiten want we hebben ontdekt door Merel dat de beesten die wij al twee weken in ons huisje zien, KAKKERLAKKEN zijn!!!! AAAAAHHHH. We gaan een weekendje op safari dus voordat we morgenochtend vertrekken gaan we met mondkapjes en al ons huisje insprayen met insecten gif hopelijk werkt het!!! Anders halen we de hulptroepen erbij!!
Soen Miriam en Amber

• 07 Februari 2014 - 20:36

Ineke En Henk:

Hallo meisjes,
    Wat hebben jullie het gezellig gehad met de familie. Heel leuk om te lezen dat jullie zo genoten hebben. Wat een giller dat Poes een scheldwoord is in Afrika, nooit geweten.
    Zo leren wij ook weer wat bij. Morgen gaan wij naar Málaga met oma dus zullen we via Facebook contact proberen te houden. Hoop dat wij WiFi hebben. Geniet er nog lekker van en we horen wel hoe de safari geweest is.
    Soen van ons xxx

• 09 Februari 2014 - 11:19

Riatje:

Meiden wat een leuk verhaal weer en wat beleven jullie veel. Super leuk. Hoor net dat jullie op safari zijn geweest. Jeetje wat een ervaring. Dikke kus Riatje