Stagebezoek en beestjes........ - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Miriam en Amber - WaarBenJij.nu Stagebezoek en beestjes........ - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Miriam en Amber - WaarBenJij.nu

Stagebezoek en beestjes........

Door: Miriam en Amber

Blijf op de hoogte en volg Miriam en Amber

25 Januari 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Stagebezoek en beestjes……..
Vrijdag zijn we op onze nieuwe stageschool wezen kijken. De school ligt in de zelfde straat maar het is nog wel een stukje lopen , want de straat is heel lang. We kwamen aan bij de school, de school zag er heel mooi en gezellig uit. We moesten even wachten in de ontvangsthal, de vrouw van de administratie wees ons een plek aan waar we ook boekjes konden inkijken van de school, het zag er leuk uit. Na een tijdje kwamen er 4 mensen op ons aflopen, waaronder de directeur en drie leraressen. We werden hartelijk verwelkomt door de directeur, ook al was het wel een beetje moeilijk om hem te verstaan. Dus we knikte soms ook maar wat! Het werd ons ieder geval duidelijk dat we zeker welkom waren .Ze praten Afrikaans tegen ons en wij konden Nederlands tegen hen praten, als je langzaam praat kun je elkaar verstaan. 2 leraressen lieten ons de school zien, waaronder de twee lokalen waar wij gaan stage lopen, de kinderen hebben de leeftijd van 8,9 jaar. De kinderen waren er zelf niet want de school was al uit en dat was wel jammer. We hebben afgesproken dat we om 7 uur op school moeten zijn maandag.

Na het bezoekje van de school hebben we nog even boodschappen gedaan en zijn we nog even langs Hanneke en Hans gegaan, om te vertellen hoe het stagebezoek was gegaan en dat de band weer lek was……. De band is gelukkig vervangen dus we konden weer fietsen. Daarna zijn we gelijk met de fietsen naar de winkel straat in de buurt gegaan, fietsen was even wennen want je fiets hier natuurlijk links van de staat. Met het fietsen van de linkerkant is soms best lastig want je vergeet nog wel is naar welke kant je moet kijken en wanneer je voor wie moet stoppen, ahummmm…… Eenmaal in de winkelstraat werden we overvallen door de vele mensen op straat, we hadden onze fietsen bij ons dus het was ook wel even kijken waar we onze fietsen konden neerzetten. We vielen hier nogal mee op, want we waren de enige blanke en blonde meisjes op straat. Wat ons heel erg opviel is dat veel mensen op straat zitten en niks aan het doen zijn. We zijn daarna een paar winkels in geweest en toch best snel weer naar huis gegaan. We merkte de verschillen tussen de plek waar ons huisje is en in de winkelstraat, terwijl het een paar straten verder is.

We hebben ’s avond lekker gegeten en we zijn vroeg naar binnen gegaan, want het was niet heel warm buiten die avond. We ontdekten veel beestjes in het huisje, waardoor Miriam regelmatig een giletje gaf en dat ik hem weg kon jagen. In de badkamer ontdekte ik een hele grote spin die buiten op het raam zat. Ik heb rustig aan Miriam verteld dat er een hele grote spin op het raam zat om haar alvast voor te bereiden, zodat ze niet ging gillen haha. Naar mijn verbazing vond ze het helemaal niet eng en ging ze uitgebreid van de spin een foto maken! Daarna zijn we lekker gaan slapen! Zaterdag hebben we lekker een vrije dag bij het zwembad!
Soen Miriam en Amber

• 25 Januari 2014 - 11:05

Nicole En Maaike:

Leuk verslag meiden.
    Wat een spin gelukkig hebben wij die hier niet.
    Ziet er bij jullie ook gezellig uit.
    kusjes!

• 25 Januari 2014 - 11:50

Margriet Huisman:

HiHiHi, klinkt bekend in de oren dat gillen voor beestjes....Dat doet Charlene ook, maar die zou die spin niet hebben bestudeerd.
    Leuk om te lezen dat jullie zo goed zijn ontvangen en dat jullie het naar je zin hebben, ik ben benieuwd oe het lesgeven en schoolgaan daar gaat. de tijden, de vakken, wat voor materiaal hebben ze daar. misschien een foto succes beiden en tot het volgende verslag.
    Groetjes vanuit Amersfoort.
    eigenlijk niet te geloven dat je via de computer zo met elkaar in contact kan zijn. super leuk

• 25 Januari 2014 - 13:07

Wim J.G.M. Jagt:

Leuk verhaal ! Graag zien we foto's van de scholen tegemoet.
    Gelukkig sy jullie nog geen bedorwe brokkies !

• 26 Januari 2014 - 11:20

Marianne:

We hebben na ons skype gesprek de foto van de spin even beter bekeken..wat een engerd brrr.
    veel plezier vandaag met Hanneke en Hans en veel succes morgen op jullie eerste stagedag!!!

• 27 Januari 2014 - 13:02

Alie Kagie:

Hoi Amber, langs deze weg wil ik je nog een goede stageperiode wensen. Maandag voor je vertrek hebben we gebeld om nog even bij je langs te komen, maar je was aan het genieten van een luxe laatste maaltijd in Nederland. Jullie zijn goed begonnen en wat een uitzicht zeg. Veel plezier, ik kijk naar je volgende verslag uit. Dikke kus aLIE