Eerste paar dagen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Miriam en Amber - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Miriam en Amber - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Zuid-Afrika

Door: Miriam en Amber

Blijf op de hoogte en volg Miriam en Amber

23 Januari 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Dinsdagochtend begon het grote avontuur!
Om 10:05 vertrok ons vliegtuig, om half 8 ongeveer hadden we afgesproken op Schiphol. Het afscheid ging makkelijker en sneller dan verwacht, al snel waren we de bagage aan het inchecken! We hoefde gelukkig niet heel erg te zoeken waar we heen moesten want de twee begeleiders van de andere meiden vlogen mee, wat heel erg fijn was. Het vliegen was super, het was heel erg helder dus we konden echt alles heel goed zien! Het was een lange vlucht van 11 uur, maar toen we ’s avonds aankwamen in Kaapstad was het zeker de moeite waard. Al gelijk toen we uit het vliegtuig kwamen voelde we al de warmte! Gelukkig in Kaapstad gingen we ook heel makkelijk door de douane en stond al een taxi klaar om ons op te halen. We gingen in Kaapstad overnachten in een guesthouse, gezellig met 4 meiden in 1 kamer.

Toen we de volgende dag wakker werden kwam pas het besef dat we in Zuid-Afrika waren. Het was heerlijk weer en we hebben lekker ontbeten. Al snel kwam het afscheid van de andere twee meiden, want wij werden opgehaald om naar Montagu te gaan. We waren ongeveer 2 uur aan het rijden voordat we in Montagu aankwamen, we hebben onderweg echt hele mooie landschappen gezien met veel kleur en gebergte, we hebben ook een keertje gestopt onderweg om naar het mooie uitzicht te kijken. Onderweg zagen we ook aapjes langs de weg, wat heel bijzonder was om te zien want het is natuurlijk niet iets wat je elke dag ziet. Uiteindelijk kwamen we aan in Montagu en we kwamen bij het huisje. We werden al gelijk vriendelijk verwelkomt door de mensen van het huisje. We kregen een kleine tour door het huisje ( want het huisje is niet zo heel groot ) het huisje ziet er prima uit, met een heel mooi uitzicht! Na een uurtje werden we opgehaald om voor de eerste keer naar de supermarkt te gaan. Later bleken we toch niet alles te hebben, waardoor we hadden besloten om met de fietsen naar de supermarkt te gaan. Maar na 1 meter te hebben gefietst, beek 1 van de banden al lek te zijn.. waardoor we toch moesten gaan lopen in een tempratuur van 40 graden. In de supermarkt moesten we ook even wennen aan de gebruiken. De boodschappen werden bijvoorbeeld al voor je ingepakt. Je zocht even waar het karretje terug moest, of hij werd al gepakt door een medewerker om hem terug te zetten. Dit zijn we niet zo gewend. In de avond gingen we eten bij Hanneke en Hans ( Onze begeleiders ) .Onderweg naar hun huis, dachten wij bij het goede huis aan te bellen. Dit duurde lang voordat er iemand kwam. Wat bleek.. het was het verkeerde huis, van een man van dik in de 90. In ons beste Engels hebben we het uitgelegd. Daarna vonden we gelukkig het goede huis. Het was een hele gezellige avond waarbij Hanneke voor ons Boboti had gekookt, een Zuid – Afikaans gerecht met een lekker wit wijntje uit deze omgeving. Toen we terug liepen, werden we verrast door de prachtige sterrenhemel. Toen we bij ons plekje aankwamen waar ons huisje staat, was het hek al dicht. Na veel moeite met de slappe lach, is het gelukt om over het hek te klimmen. In het huisje zijn we snel gaan slapen.

Vanmorgen werden we wakker na goed te hebben geslapen. We begonnen de dag met een ontbijtje in het zonnetje met een mooi uitzicht op bergen. Vandaag niet veel gedaan want het was warm. Dus lekker een dagje bij het zwembad hangen. Morgen is de kennismaking op onze eerste stageschool.
We zijn heel benieuwd en hebben er veel zin in!!

Soen Miriam en Amber

• 23 Januari 2014 - 18:46

Djez:

whaaauw je heb nu al heel veel gezien en je bent er nog maar 1 dagje. succes morge . ik hou je blogs in de gaten. het gaat je goed kleine grote amber.

• 23 Januari 2014 - 18:50

Ineke:

Hoi Amber en Miriam
    Wat een leuk verslag van de eerste dagen. Het klinkt allemaal heel gezellig en volgens mij is het heeeeeel warm.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verslag.
    Groetjes Ineke en ook van Henk.

• 23 Januari 2014 - 18:56

Ria En Attila:

Hoi Amber en Miriam
    wat een leuke start van het avontuur. Wel spannend dat jullie de 1e dag al over een hek moesten klimmen, had ik wel willen zien.
    We blijven jullie volgen.
    Dikke kus van ons

• 23 Januari 2014 - 19:56

Margriet Huisman:

Leuk om te lezen hoe jullie het maken, wat jullie beleven, zo de eerste dagen.
    We zijn nu al benieuwd naar het volgende verslag.

Groetjes vanuit Amersfoort
    Margriet Huisman

• 24 Januari 2014 - 10:14

Anne:

Leuk om jullie verhalen te lezen!!

• 24 Januari 2014 - 14:07

Karel:

Oma heeft het ook gelezen, heel veel groetjes
    Wij zijn onderweg tot snel
    Dikke kus
    Karel

• 24 Januari 2014 - 16:33

Ditte:

Hoi die Miriam en Amber,
    Wat leuk om dit allemaal te lezen!!
    Voorzichtig met de witte wijn ; )
    ben benieuwd naar de stageverhalen.
    Groetjes uit het grijze Amersfoort

• 24 Januari 2014 - 19:39

Jackelien:

Lieve meiden,
    Fijn dat het allemaal zo gesmeerd loopt. Kan me voorstellen dat jullie regelmatig in een lachbui schieten.
    Geniet van jullie verblijf ! Ik volg jullie heel graag! Afrikaanse wijn is trouwens heerlijk!
    groetjes Jackelien.

• 28 Januari 2014 - 23:14

Marjan Kamphuis:

Hallo Amber en Miriam,

Wat een leuk reisverslag van jullie eerste paar dagen, kan niet wachten om het vervolg te lezen. Geniet van jullie momenten daar. Dit neem je voor je verdere leven mee. X Marjan